Contact usAbout usServicesNewsMembers listAbout usHome

دومین جلسه هم‌اندیشی در محل مؤسسه تحقیقات جنگلها و مراتع کشور

به نقل از سایت رسمی مؤسسه تحقیقات جنگلها و مراتع کشور و در پی برگزاری اولین جلسه هم‌اندیشی در تاریخ 1393/10/28:



« روز سه شنبه 93/11/14 جلسه اي در خصوص زراعت چوب با حضور نمايندگان بخش‌هاي اجرا، صنعت و پژوهش مشتمل بر آقاي دکتر جليلي و خانم دکتر سفيدکن رييس و معاون پژوهشي محترم موسسه و آقايان مهندس انگورج معاون محترم جنگل، دکتر احمدي رئيس مرکز جنگلهاي خارج از شمال و مهندس امين‌پور از سازمان جنگلها، مراتع و آبخيزداري کشور، آقايان مهندس سعيدي و آقاجاني از انجمن صنايع چوب و کاغذ، آقايان مهندس علي‌پور و کاظم‌زاده از صنايع چوب و کاغذ مازندران، آقاي مهندس وحيد از شرکت فومنات و آقايان دکتر معصومي، دکتر مديررحمتي، دکتر عزيزخاني، دکتر ثاقب طالبي، دکتر رحماني و مهندس خدايي در موسسه تحقيقات جنگلها و مراتع کشور تشکيل گرديد. »


« ابتدا آقاي دکتر جليلي در مورد واردات چوب و شکاف بين دستگاههاي نظارت و توليدکنندگان و بخش‌ صنعت و لزوم تامين چوب از طريق جنگلکاري و زراعت چوب، واردات ، طرح توسعه و احيا جنگل، از دست رفتن يکپارچگي و گسستگي جنگل‌هاي شمال کشور و همچنين زراعت چوب با استفاده از آبهاي غيرمتعارف و اراضي مناسب در خارج از شمال مطالبي ايراد نموده و بر اهداف توسعه جنگل از سطح 14 ميليون هکتار به 21 ميليون هکتار و افزايش نسبت سطح جنگل در کشور از 7% به بيش از 10% و همچنين درآمدزا کردن زراعت چوب در مقابل ساير زراعت‌ها و رفع موانع و دلايل عدم استقبال کشاورزان از زراعت چوب تاکيد نمودند. سپس آقاي مهندس آقاجاني مطالبي را در خصوص پتانسيل بالاي قوانين موجود به ويژه قانون افزايش بهره‌وري کشاورزي و منابع طبيعي و تاکيد بر محصول ويژه، امکان استفاده از اراضي مناسب جهت توليد چوب و نه مالکيت بر اراضي، ارائه پيشنهادات استراتژيک و قابل اجرا، هماهنگي و رفع موانع توسط دولت در جهت اجراي طرح ملي توليد چوب و همچنين امکان ايجاد اشتغال در صورت اجراي اين طرح ارائه نمودند. »


« در ادامه آقاي مهندس انگورج معاون محترم جنگل ضمن تاکيد بر تلاش براي افزايش سرمايه‌گذاري در بخش کشاورزي و منابع طبيعي و توليد چوب، حمايت سازمان را از بخش خصوصي اعلام نمودند. ايشان به واحدهاي فعال، نيمه‌فعال و غيرفعال رها شده اشاره و تاکيد نمودند که صنايع بايد با توجه به وضعيت موجود جنگلها و از طريق واردات چوب راه‌اندازي و تامين شوند. همچنين مطالبي را در زمينه مشکلات استفاده از گونه‌هاي غيربومي در اراضي جنگلي اظهار داشتند. در ادامه بحث‌ها و مذاکرات آقاي مهندس سعيدي بيان داشتند راه درست راه اقتصادي است و صنعت براي هر فعاليتي داراي ديد اقتصادي است. ايشان ضمن مرور بر منابع مالي جهت واردات چوب و کاغذ بر مشکلات اصلي يعني محدوديت واردات و عدم برداشت چوب از جنگل اشاره نموده و تاکيد کردند آمادگي انتخاب مسيرهاي مناسب ارائه شده توسط متخصصان منابع طبيعي را دارند. در پايان مقرر شد در جلسات بعدي موضوعات مربوطه به تفکيک به دو  کارگروه واردات چوب و زراعت چوب با جزييات بيشتر و با راهکارهاي مناسب پيگيري شود. »


لینک خبر اصلی در سایت رسمی مؤسسه تحقیقات جنگلها و مراتع کشور :


http://www.rifr-ac.ir/FA/News/ShowNews.aspx?NewsID=174


لینک خبر اصلی جلسه هم‌اندیشی اول در تاریخ 1393/10/28 :


http://www.rifr-ac.org/FA/News/ShowNews.aspx?NewsID=171


 


 


 


 


 


 


 


 


 


نام کاربر :
کلمه عبور :
عضویت در سایت

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به انجمن صنفی کارفرمایان صنایع چوب ایران می‌باشد .
استفاده از مطالب این وب‌سایت فقط با ذکر منبع بلامانع است .

Copyright 2008-2024, AIWIE, All rights reserved